Påfrestande dag för lilla Svagis

Okej. Jag hade faktiskt trevligt idag. Jag tyckte faktiskt att det var najs att gå de där 13,5 kilometrarna. Även uppförsbackarna. Jag gillade det. Och jag tycker att det var sjukt synd att mer än halva klassen inte behagade dyka upp. Ja, vissa av dem hade säkert riktiga skäl, men man kan inte direkt sticka under stolen med att de flesta faktiskt skolkade. Jag förstår det, eftersom den här lilla strapatsen inte gav någonting så, men det var faktiskt najs.

Förutom den lilla haken att jag fortfarande var sjuk när jag vaknade imorse, men inte brydde mig om det. Och att gå så långt i stekande sol med en förkylning i kroppen är inte så bra. Jag tyckte inte att jag utsatte min kropp för nog påfrestningar på Silversteinkonserten i lördags? Nej, nej, nej. Ut och hurta.

Så när vi väl kom fram var jag hungrig och utmattad så jag proppade i mig två sojakorvar och sen kändes det som att jag skulle spy. Efter det rann all kraft ut ur min kropp och jag orkade inte ta ett steg till. Jag hatar den känslan. Och jag hatar att jag fick skjuts av min idrottslärare tillbaka till skolan fastän ingen annan fick det. Jag hatar att vara den svaga, den som ger upp. Men jag kunde verkligen inte gå mer.

När jag kom hem däckade jag i soffan och sov tills klockan blev halv sex. Sen när min bror väckte mig hade jag feber och låg och kallsvettades. Tack för den. Men jag ska gå till skolan imorgon i alla fall. Jag tänker inte missa den sista riktiga dagen jag har kvar med min klass och mina lärare. Det kommer inte att hända.

Kommentarer
Postat av: Nikita

Ingen tycker du är den som ger upp fortast och skiter i det när det inte passar dig. Du är den som jobbar hårdast genom saker och ger aldrig upp, jag beundrar dig för det. Att du fick skjuts av Peter hem idag var inget annat än helt rätt, du har fan feber! Det fanns andra idag som sket i skoldagen för att de inte pallade, usch.

You go girl!

2008-06-03 @ 21:05:16
Postat av: Saga

Tack Nikita! Du är bäst :)

2008-06-03 @ 21:43:22
URL: http://krullethelgonet.blogg.se
Postat av: Martina

Saga, om det är någon som kämpar hårt så är det du. Så säg inte att du är den svagaste för det är tvärtom. Du gör alltid mer än du egentligen klarar av mest för andras välmående. Tänkt vinstmaximerande för dig! Även om det är bra att vara omtänksam ska man inte bli utnyttjad. Kom ihåg det när du hamnar bland nya människor i gymnasiet: att du inte låter andra använda dig som vissa i din nuvarande bekanskapskrets gör. Du är bäst, kom ihåg det också.

2008-06-03 @ 22:08:13
Postat av: Saga

Nämen! Vad snälla ni är! Tack, Martina, det där värmde! :D

2008-06-03 @ 22:11:50
URL: http://artichoke.blogg.se
Postat av: Nadja

Precis som Nikita och Martina säger, du är den som inte ger upp, du fortsätter kämpa! Och med en förkylning i kroppen var det inte mer än rätt att din lärare skjutsade dig. Herregud saga, ta det inte sådär hårt. :)

2008-06-06 @ 11:48:24
URL: http://junnarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0