SEGERN ÄR RÖD!

Stockholms bästa läroverk är: SÖDRA LATIN!

Någon som är förvånad? Nej, inte jag heller. Vi vann Läroverksfejden 2009 och vi kommer inte att lämna ifrån oss pokalen på lääänge, var så säker! Vet inte om det är värt att berätta så mycket om sista deltävlingen, alltså fotbollsmatchen, som hölls på Zinken igår, för folk förstörde ju bara. Smällde smällare och tände begaler och så vidare, fastän alla visste att matchen då riskerade att avbrytas. Det var bara vår klack som höll sig på mattan. Och vilken klack sen, jag är så stolt! "Vi ska vinna, vi ska ta dem, vi ska göra sossar av dem!"  

Och det gjorde vi. Vi vann! VI TOG HEM HELA SKITEN! Jag tror dock inte, om jag ska vara fördomsfull, att vi lyckades få allt för många Östraelever att bli sossar, men det spelar ingen roll. Vi slog Östra. Vi slog Norra och vi slog Kungsholmen. Vi är Stockholms bästa läroverk.






Ja, jag är stolt över min skola...

Kommentarer
Postat av: Ann

Det kommer du att vara i hela ditt liv, kära barn.

2009-05-08 @ 22:51:25
URL: http://mammann.se
Postat av: Ulf

Grattis grattis!

2009-05-09 @ 12:49:07
URL: http://junnarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0