Sexton skoldagar kvar

Har precis satt i mig en skål med keso, avokado och solrosfrön. Jag är helt klart influerad av hälsofreaket Nea, men det är ju gott så jag klagar inte! Om Nea skulle vara en maträtt skulle det vara keso med banan. Vilket jag åt igår i skolan. Men som sagt, det är ju gott!

Har suttit hela morgonen och förberett mig inför en redovisning i kulturhistoria som jag och fyra andra stackare ska hålla i idag. Vi har gjort ett grupparbete om nyklassicism. Det har faktiskt blivit mer och mer intressant med tiden, det här med nyklassicism (även om jag skrev i min facebookstatus igår att jag bajsar på det). Men är det lika intressant för de som ska sitta och lyssna på oss i en halvtimme? Jag undrar jag. De kanske somnar efter fem minuter, vilket i så fall är helt förståeligt. Faktiskt. Fast jag skulle ta det personligt, även fast det inte är mitt fel att vi blev tilldelade den tråkigaste epoken man kan tänka sig...

Som tur är har vi ju en fräsig powerpoint som säkert håller mina kära klasskamrater vakna! Det enda abret är väl att den inte är klar än... Men det ordnar jag på ett kick! (Hehe) Nu ska jag duscha, och sen bär det iväg till skolan! Jag kom ihåg att sjukanmäla mig idag också, woho!



Marats död. Av den nyklassicistiske konstnären Jacques-Louis David.

Kommentarer
Postat av: Ulf

Dela gärna med dig en skål av det där! Jag älskar alla tre, så tillsammans kan det ju bara inte bli fel! :)

2009-05-14 @ 19:22:22
URL: http://junnarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0