Jag har ont i halsen


Foto: Me, myself and I.


Jag har jätteont i halsen.
Nej, nej, nej! Jag får på inga villkor som helst bli sjuk nu. Nej. Jag har inte tid. Det går inte. För mycket att göra. Förtvivlat dränker jag min stackars stupe i varmt te med så mycket honung i att jag nästan skäms. Vitlök och c-vitamin går åt som smör i solsken här hemma. Allt för att undvika den fruktade förkylningen. Hur ska detta gå?


Apropå ingenting så ringde min mobil (wow!) i fredags. Ja, jättecoolt, jag vet, men jag kände inte igen numret alls. Men jag svarade i alla fall.
Jag: Ja, hallå?
Kille i andra änden: Hallå, varför svarar du inte på mina sms för, lilla apa?
Jag: ...Va?
Kille: Ja, varför svarar du inte på mina sms?
Jag: Vem är det?
Kille med tillgjord "gullig" röst: Det är din lilla apaaaa!
Jag: ...
Jag: Ehh?
Kille: ...
Kille: Vem är det?
Jag: Saga heter jag.
Kille: Ojdåharjagringtfelförlåthejdå.
Klick.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är livrädd för svininfluensan just nu. Gå och undersök halsen så att du inte dör!!! (ja, jag överdriver kanske en smula).

2009-05-04 @ 21:18:20
URL: http://sigurt.devote.se
Postat av: Ulf

HAHAHAHA, det bästa jag hört på länge! XD

och dör helst inte, blir jobbigt då! knarka te som aldrig förr!

2009-05-07 @ 19:57:22
URL: http://junnarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0