VG i Andningslära A

Det är så konstigt att få betygsomdömen i dans. Att få betyg i någonting som jag gör bara för att det är roligt. Hur udda är inte det? Det är som att min lillebror skulle få betyg i att lyssna på för hög musik, eller som att min syrra skulle få betyg i att ha konstiga kläder på sig. Fast mest är det som att du skulle få betyg i att andas, för jag kan inte leva utan dansen.
Visst, kritik är bra, jag vill ju utvecklas. Men jag vill inte att det ska stå att jag är G-, VG- eller MVGduktig på att dansa på ett jävla papper. Det är så fel. Fel, fel, fel. Betygshets i matte och historia och så vidare kan jag ändå köpa, men att behöva oroa sig för vad jag får för betyg i dans, som är någonting jag gör för mitt eget nöjes skull...? Det känns konstigt, som sagt. Jag drömde till och med om det i natt, och i drömmen fick jag G+ i både jazz och modernt. G+!? Vilken fail att komma in på danslinjen med full poäng men inte lyckas få mer än G+ i dansämnena! Fy fan. Aja, i morgon får jag veta hur jag ligger till, då blir det omdömessnack i både modernt, jazz och dans och gestaltning...

Nu tänkte jag ta och sätta mig ner och skriva dansanalys på Russel Maliphant Company's Small Boats. Jag har börjat tycka att det är rätt kul med dansanalys faktiskt, det är bara det att det tar ett tag att komma in i det!

Här har ni Russel Maliphant i ett asballt solo:



Kommentarer
Postat av: Ann

Men om det är helt sjukt att få betyg i dans, för att dans är ditt liv, då borde det ju inte spela nån roll om du får G. Du dansar ju för att du älskar det, inte egentligen för att du måste bevisa hur bra du är. Så G borde ju räcka, då? Eller??

Fast jag trodde att du menade prologen. Där ni andades som rytm. Där fick du alla gånger mvg i att andas. Det fick ni ju allihop.

Du får säker vg+

Puss

2009-03-18 @ 23:45:06
URL: http://mammann.se
Postat av: Kajsakrusbär

Jag har inte konstiga kläder! Alltså måste det vara din andra syster du syftade på ;)

2009-03-19 @ 14:56:03
Postat av: Sara

Jag tycker att det är helt sjukt att få betyg i dans. Det är så otroligt svårt att få rättvist, och gör dessutom väldigt många ledsna om de inte uppnår det betyg de vill. När jag slutar gymnasiet så ska det bli skönt att baar få dansa fö att det är kul och slippa bli bedömd hela jävla tiden. :P

2009-03-19 @ 20:47:26
URL: http://sigurt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0