En lördag som denna

Har precis varit och jobbat. Det är alltid lika roligt att jobba eftersom det innebär att jag får göra det jag älskar mest: dansa. Jag tänker aldrig på vilket bra jobb jag har egentligen. Att vara danslärare är nog det roligaste jobbet man kan ha, näst efter att jobba som professionell dansare då såklart. Men det är fruktansvärt kul att undervisa! Idag innan min klass så tittade jag också på en av mina elevers solo som hon ska söka in till Södra med nästa vecka! Såg fint ut, jag hoppas det går bra för henne! Lycka till Linnea!

Jag funderar på om jag bara ska sitta inne hela helgen och dega. Eller ja. Inte dega utan mer plugga kanske. De teoretiska ämnena har liksom inte tänkt så mycket på nu under produktionsveckan, men jag har ju faktiskt muntligt förhör i spanska på måndag. Och så är det ju de där dansanalyserna som ska in... Bajjjjs. Får se hur mycket jag får gjort idag, imorgon blir det i alla fall pluggfika med Maggan. Fan att produktionsveckan är slut, jag orkar inte med allt vanligt plugg. Jag förstå inte riktigt, ni som går "vanliga" linjer, typ sam och natur och så, hur klarar ni av det?

Nästa vecka har jag inte ens någon dans, för då är det intagningar. Ännu mer bajs. Dock har jag föreställningar på kvällen. Ah! Premiär på måndag. Nu börjar nerverna att spöka!



 


Kommentarer
Postat av: Linni

Tack Saga!

2009-03-10 @ 09:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0