Trollkarlar är heta

Jag var så pepp på att dra ut ikväll, men det enda som verkade vara tillgängligt var en fest i Järna... Vilket kändes lite väl långt bort för att skulle orka. Jag är lat, ja, men jag skyller på att jag faktiskt börjar jobba tidigt imorgon. Det blev helt enkelt så att jag istället följde med mina föräldrar ut och åt på restaurang, hyrde The Illiusionist och köpte en bytta med sån där glass som är dyr och som alla skriver om när de ätit den. Glassen var god. Filmen var bra. Spännande. Men... Den kan aldrig någonsin mäta sig med The Prestige. Aldrig någonsin.


Jag undrar bara hur man tänkte när man spelade in dessa två filmer. De har ju näst intill exakt samma upplägg. Vilket
 inte är helt nytt när man kommer till filmvärlden, jag vet, men de hade ju premiär samtidigt? I december 2006, närmare bestämt. Inspelningsperioderna måste ju då också ha varit ungefär samtidigt. Dessutom måste jag säga att jag tycker att de kvinnliga huvudrollsinnehavarna i båda filmer är ganska så snarlika. (kanske inte just på den bilden dåra men... de påminner ju om varandra!)


Så såg i alla fall min fredagskväll ut...

Kommentarer
Postat av: Ann

Stackare! Vilket innehållslöst och deprimerande liv du har. Glass, film och föräldrar... rena döden för en sjuttonåring!

2009-03-21 @ 00:44:27
URL: http://mammann.se
Postat av: Saga

Tack, mamma. för omtanken

2009-03-21 @ 14:53:09
URL: http://artichoke.blogg.se/
Postat av: Nadja

Åh, han är så snyyyygg!

2009-03-21 @ 18:13:12
URL: http://junnarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0