Jag vill dansa med Frankie Manning

Vad gör jag, förutom att plugga och dansa? Jag vet inte. Ingenting. That's it liksom.


Betygssnack i dansämnena idag, som sagt. Blev dock bara i dans och gestaltning eftersom min lärare i jazz och modernt är i Polen.  Hur som helst, jag ligger på MVG. Var ju kul. Och jag har MVG i dansanalys (estetisk orientering) också. Vilket är jättelustigt för jag har bara lämnat in två av tre dansanalyser förra terminen och ingen denna terminen, och jag har bara fått VG på dem s'att... jag undrar lite jag. Men jag klagar inte!

Jag tänkte bara droppa ett par ord om hur fruktansvärt kul det är att dansa lindy hop! Man får en sån kick av det! Det är grym musik, roliga moves och så är det ju också konditionsträning på hög nivå. Vi hade lindy hopklass idag i skolan och jag kunde inte sluta le. Dessutom fick jag höra att det var roligt att dansa med mig. Najs! Kanske för att jag hade så jävla kul själv!

För att sprida lite av den dansglädje jag känner när jag dansar lindy hop bjuder jag er här på ett berömt klipp ur filmen Hellzapoppin från 1941. Snackar man lindy är det här tydligen så nära perfektion man kan komma!


Kommentarer
Postat av: nadja

måste bar adroppa lite ord lite snabbt!

Gillar den nya designen på din blogg!

Och kul det där med mvg betyget, men det visste jag ju redan att du skulle få! ;)

Och tillslut. Lindy hoppen, jag har sett det där klippet förut många gånger och jag blir sååååå glad. fan vad kul om man kunde DET DÄR. Jag blir helt kär. :P puss

2009-03-20 @ 16:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0