Jag är inte bitter

Jag har studiedag idag, men trots det har jag ändå varit i skolan nu på morgonen. Varför? Jo, för att någon riktigt smart människa som bestämmer i min skola tyckte att det var en jättebra idé att lägga ett prov i Svenska A för alla ettor just idag. Så jag har suttit och skrivit referat och reflektion mellan nio och tolv idag. Det var ju roligt.
Det är ju inte som att man, eller i alla fall jag, ägnar mig åt någonting annat än plugg när det är studiedagar. Ypperligt tillfälle att jobba ikapp, tänker jag. Det ända trevliga är att man får lite sovmorgon, men nu fick vi inte ens det. Tack så mycket!

Helgen har varit rätt najs. I lördags bjöd Kajsa mig på bio, som födelsedagspresent. Vi såg inte bara en, utan två filmer! Milk och Che - Argentinaren Saga. De var jättebra, båda två. Igår söndag skulle jag lägga hela dagen åt skolarbete men sen frågade min mamma ifall jag ville följa med på lägenhetsvisningar, och det ville jag ju faktiskt. Det är nämligen så att min funderar lite på att flytta. Radhuset som vi bor i nu är alldeles för stort för oss så vi letar efter något mindre lite närmare stan. Igår var vi då alltså och kollade på fyra lägenheter i Bagarmossen och Hammarbyhöjden. Två av dem var verkligen jättefina, men vi får se hur det blir. Jag känner bara såhär att ju närmare tunnerbanan desto bättre. 

Tjupp. Nu ska jag kanske sova lite middag, sen ska jag tillbaks till skolan, faktiskt. Vi har vår sista föreställning idag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast det var ganska långt från Hammarby sjöstad.

vi kollade på tre lägenheter i Hammarbyhöjden. Av vilka den ena som du gillade har gått upp en hel miljon idag i budgivningen. Sjukt.

2009-03-16 @ 19:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0