Heja Södra!

Det finns fyra så kallade elitskolor i Stockholm, men vilken är egentligen allra bäst?


Svaret på den frågan får vi snart, för den 16 april drar den omtalade Läroverksfejden igång! Läroverksfejden är en tävling mellan de fyra gymnasieläroverken i Stockholmhs stad vilka är Norra Real, Östra Real, Kungsholmens gymnasium och Södra Latins Gymnasium. Syftet är att kora den bästa gymnasieskolan i Stockholm och det gör man genom att låta de fyra skolorna tävla i fyra huvudgrenar. Varje Skola ansvarar för den gren som de hävdar sig vara bäst på. Eftersom Södra har en stark inriktning mot estetiska utbildningar har vi hand om grenen i estetisk verksamhet. Den grenen kommer att innefatta tre delgrenar: dans, musik och teater! Jag har anmält mig till att vara en av fem deltagare i dansgrenen, men vi får se om jag blir uttagen. Jag antar att vi skickar våra grymma danstreor... Klart att jag vill att Södra ska vinna hela skiten och så (jag menar, Södra är ju redan den bästa skolan, det vet ju alla) men om vi inte vinner dansen så är det illa! Mycket illa.

Här är filmen där de fyra deltagande skolorna presenteras. Kul att Östra tar upp typ en tredjedel av den, jag fattar inte hela slutgrejen som tar typ hunda år? Början är dock rätt skoj faktiskt. "Skriv upp det på pappa." Men det är inte förrän efter ungefär fem minuter och 20 sekunder  in i filmen som det börjar bli riktigt intressant!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Gymnasister är roligast när man själv går på gymnasiet... Heja Södra!!

2009-03-22 @ 17:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0