God morgon!

Idag är jag uppe med tuppen för att jag ska hinna plugga lite innan jag drar iväg till min kära, gamla skola. Har nämligen två prov idag, ett i matte och ett i idrott och hälsa, och jag har inte pluggat anmärkningsvärt mycket till något av dem. Så det blir lite sista minutenplugg här nu på morgonkvisten!

Angående Läroverksfejden så ser det möjligtvis, eventuellt, kanske ut som att jag blir en av fem dansare i Södra Latins dansteam. Fast det blir svårt det där, vi är åtta stycket som vill vara med, tre måste alltså bort, och vi måste plocka ut laget nu. Vi ska nämligen tävla om drygt en månad, så vi borde vid det här laget ha börjat repa för länge sen...

Hur som helst, även om jag inte kan delta så kan jag i alla fall vara med och heja och kanske till och med också hjälpa till med dansnummret! Temat för dansgrenen är "Den egna skolan." så vi måste alltså framföra ett bidrag som osar Södra Latin. Det svåra är att det som är Södra för oss som går där kan bli internt, och blir vi för interna så är risken att vi inte kammar hem många poäng. Vi satt och snackade lite igår och kom överens om att det är smartast att spela på fördomar om vår skola.

Så nu undrar jag: Vad tänker du på när jag säger "Södra Latin"?

Kommentarer
Postat av: Ann

Näbbstövlar, barfotamänniskor med stora tröjor, vänster, vänster, vänster-folk. Konstiga kläder, svarta jeans, folk som står i korridorerna och spelar instrument eller sjunger konstiga sånger. Kändisbarn, kända barn, kulturelitbarn. Folk som tar sig själva på jäääääääättestort allvar. Glädje, kreativitet, kultur. Traditioner.

Men, jag är kanske ingen bra källa, jag är ju också Södra Latinare, om än för länge sen. De ränderna går aldrig ur...

2009-03-31 @ 12:18:36
URL: http://mammann.se
Postat av: syster stor

Preppy pretton. Konstiga byxor. Vänster. Innerstad. Konstig musik, människor som dansar brevid varandra, men inte lika dant, och inte i takt till musiken. Flummiga kids som sitter i en ring på golvet och dansar, lika dant, i takt till musik som ingen annan hör. Svarta kläder och asymmetriska frisyrer. Dyra skor.

2009-03-31 @ 22:57:53
Postat av: Linda

jag tänker värsta plugg-skola och massa kreativa människor haha.

2009-04-04 @ 11:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0