Lördagsgodis

Tanken var ju att jag skulle på Streetstar idag, men så blev det inte. Småkrasslig som jag redan innan var så var jag helt slutkörd efter dansklassen imorse. Jag drog då följaktigen  hem och tog det lugnt med min sjuka mamma istället. Åt godis och kollade på Guldbaggegalan. Sunkade lite. Ja men ni vet.

Borde ha pluggat. Men nej. Jag trånar tråkigt nog inte längre efter ekvationer. Ännu mindre vill jag ägna mig åt spanskagrammatik. Vi har prov på måndag och jag har fortfarande inte öppnat spanskaboken (för att jag inte vet vart jag har lagt den, men det är tyvärr ingen godtagbar ursäkt). Men jag hatar verkligen spanska, som ämne bestraktat. Spanska suger verkligen musten ur mig. Jag vill hemskt gärna kunna prata spanska och så, men jag vill inte kämpa för det. Jag vill bara kunna det. Knäppa med fingrarna och sen så ba sí, sí, hablo español muy bien. Pero... istället så No entiendo ni jota. För att jag inte orkar lära mig alltså. Jag orkar bara inte!

Vilken sorglig lördagskväll. Men jag hänger inte läpp för det! Nej. Nu ska jag värma på lite Kelda tomatsoppa. Det är grejer det.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Oj. Det låter ju rätt så precis som mi lördagskväll. Tragiskt... Jag har heller itne läst en rad, trots att det var dagens hela mission

2009-01-31 @ 19:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0