Kära, kära torsdag

Den här torsdagen har varit bra. Så jag är glad. Något som gör mig ännu gladare är att de två kommande torsdagarna kommer att bli lika bra! Så klart kan jag aldrig veta helt säkert. Men tro det eller ej så gillar jag faktiskt det här med att tänka positivt.

Den här torsdagen, idag alltså, har jag upplevt tre timmar ren njutning för första gången på nästan tre veckor. Nej... alltså, jag haft dans i skolan. Trots att nästan varenda muskel i min kropp värkte så var det ändå skönt att få göra det som jag tycker är det roligaste som finns igen. Tre veckor är lång tid.
Jag fick också tillbaka mitt nationella prov i Matte A, som visade sig ha gått helt okej. Jag lyckades kamma hem ett VG i matte, vilket är mer än jag hade vågat hoppas på, faktiskt. Dessutom har jag nu officiellt avslutat min första gymnasiekurs, och även om Matte B redan har fyllt dess plats, så känner jag mig ändå lättad.
Slutligen blev det idag klart att jag ska börja dansa Lindy Hop den här terminen. Fick ett mail idag från Swedish Swing Society att jag fick en plats på deras nybörjarkurs.

Nästa torsdag börjar vi påbörjar vi vår kurs i Jazzdans. Jag ser fram emot detta jättemycket, för jazz är ändå min starkaste sida dansmässigt och det ska bli kul att visa vad jag går för litegrann. Sen så betyder det att från och med nästa vecka har tre dansklasser på torsdagar, vilket sammanlagt blir fyra och en halv timme. Fyra och en halv timme på skoltid! Men... det bästa med nästa torsdag är ändå att Klara kommer hem en vända igen! Happiness!

Torsdagen efter det är väl egentligen inte så fruktansvärt speciell förutom att det är Öppet Hus i min skola. Jag vet att det betyder att jag måste stanna i skolan till klockan åtta på kvällen men det ska bli kul att se de blivande ettorna! Eller ja, jag kan ju inte säkert säga vilka som kommer in, men jag ska i alla fall göra allt i min makt för att locka så många som möjligt att åtminstonde söka. Vi har ju redan börjat planera nollningen hehe...



Nej, nu blir det inget mer av den här torsdagen förutom mitt dagliga träningspass! (som jag införde igår...)


Kommentarer
Postat av: Ebba

Vilken skola går du i? ;P

2009-01-09 @ 19:14:25
Postat av: Saga

Jag går på Södra Latin! :D

2009-01-10 @ 15:01:24
URL: http://artichoke.blogg.se/
Postat av: Linn

jag kommer på öppet hus! haha ;)

2009-01-10 @ 18:10:33
URL: http://linnyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0