Oxens år

Gott nytt kinesiskt år på er allihop! Tyvärr har jag inget kinesiskt tangentbord, så jag kan inte önska er gott nytt år på kinesiska. Svenska får duga helt enkelt. Hur som helst, efter många månaders träning blev det idag äntligen dags för att dansa in det kinesiska nyåret. Först på Plattan, och sen utanför Östasiatiska muséet. Det var ganska kul, men mest kallt och slaskigt, och vi är ganska glada över att det är över nu. Det har nämligen inte varit så poppis att stanna kvar efter skolan på fredagar för att träna traditionell kinesiskt dans. Men idag var definitivt en upplevelse, med en massa kineser och drakar och lejon. Jättefint!




Kinadans på Sergels Torg


Wannabe kineser


Nora och jag var taggade trots kylan... eller ja...


Fina Kina-Stina på väg till Östasiatiska.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Juste fan! Det var ju det jag skulle komma på!Fan då, förlåt saga! :o

2009-01-25 @ 17:44:36
Postat av: Saga

Ingen fara Nadja! :P Det var mest blött och kallt som sagt... ;)

2009-01-25 @ 19:53:18
URL: http://artichoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0