Baby

Jag vill väldigt gärna ha en bebis. Och då menar jag faktiskt att jag vill ha en bebis nu. Jag är medveten om att det inte skulle fungera, att jag skulle riskera både min egen framtid och barnets uppväxt. Sen rent praktiskt så har jag ingen pappakandidat heller, så det går ju stöpet redan där. Så ingen behöver vara orolig att jag får en bulle i ugnen än på några år. Dessutom så är jag verkligen inte berädd att ta en paus från dansen.

Men man kan ju alltid drömma, eller hur? Tänk er en liten, liten, blekrosa rödtott? Vore inte det supergulligt? Ja, ja, det är ett tag kvar. Men under tiden kan man ju alltid köpa på sig söta små bebiskläder och framför allt små skor! Aw, jag smälter. Men, oroa er inte, jag ska inte spendera pengar på kläder jag inte kommer få användning för förrän någon gång i framtiden... heller. Men en sak kan jag roa mig med utan att riskera att alla tycker att jag är helt knäpp och det är namn! Självklart har jag redan bestämt vad mina barn ska heta!


Pojknamn
Hjalmar snubblade jag över när min klasskompis Lova berättade om hennes bror, som heter det. Det låter så fint, och det är så mjukt att säga.
Dante har jag alltid tyckt varit ett väldigt konstigt namn, och det är inte förrän på senare tid, efter att jag läst om Dante Alighieri och så som jag riktigt fastnat för det.
Helmer tycker jag bara är väldigt fint. Jag kommer ihåg en barnbok jag läste när jag var liten som handlade om en rutig elefant som hette Helmer. Mycket fin bok.

Malte hörde jag för första gången i fredags när jag träffade en kille på den där festen som hette Malte. Hans namn var nästan ännu sötare än hans ansikte, och då var han verkligen så söt så att jag nästan fick diabetes. ...ja, det där sista tog jag från Johan Glans... ;)

Flicknamn
Tyra vill jag minnas att jag "hörde" första gången när jag läste någon av Per Anders Fogelström Stad-böcker. Vilket för övrigt är bra böcker, när man väl kommer in i historien.
Fredrike fick jag också från en bok, närmare bestämt Kulla Gulla. Hon heter bland annat Fredrike i mellannamn och jag tycker att det är väldigt fint.

Vera. Vera Daisy Olivia Frisk hette min mormor, en kvinna som jag önskar att jag hade fått träffa. Hon dog tjugosju år gammal när min mamma var tio år gammal och min morbror bara var tre. Jag heter redan Olivia efter henne och Daisy heter min kusin. Men Vera är ändå det finaste av de tre, så det vill jag verkligen att min dotter ska heta!


Någon mer som har bestämt vad era framtida barn ska heta? Eller är det bara jag?


Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag gillar namnen! ;) Klart att man har funderat på många namn men jag gillar..Unisex namn kanske man kan kalla det?Michell är en favorit därtill..;)

Men sen finns det så många, många fler.

2009-01-13 @ 15:34:35
Postat av: Sara

haha, nejdå, jag och Joel ligger och pratar bäbisnamn på kvällarna innan vi ska sova ibland. (Trots att jag inte ens vet om jag vill ha barn). Hittills har vi kommit överens om två pojknamn: Lucas och Ville. Olivia, Kornelia och Saga (haha, smicker) tycker jag är vackra tjejnamn. Sophie också om man uttalar det på engelska.

2009-01-13 @ 19:02:48
URL: http://www.sigurt.devote.se
Postat av: Sara

haha, nejdå, jag och Joel ligger och pratar bäbisnamn på kvällarna innan vi ska sova ibland. (Trots att jag inte ens vet om jag vill ha barn). Hittills har vi kommit överens om två pojknamn: Lucas och Ville. Olivia, Kornelia och Saga (haha, smicker) tycker jag är vackra tjejnamn. Sophie också om man uttalar det på engelska.

2009-01-13 @ 19:03:22
URL: http://www.sigurt.devote.se
Postat av: Sara

haha, nejdå, jag och Joel ligger och pratar bäbisnamn på kvällarna innan vi ska sova ibland. (Trots att jag inte ens vet om jag vill ha barn). Hittills har vi kommit överens om två pojknamn: Lucas och Ville. Olivia, Kornelia och Saga (haha, smicker) tycker jag är vackra tjejnamn. Sophie också om man uttalar det på engelska.

2009-01-13 @ 19:03:54
URL: http://www.sigurt.devote.se
Postat av: kajsa

Det är aldrig för tidigt att börja shoppa! Jag köpte min första mammaklänning när jag var typ 17.

Malte står på min namnlista också, och Movitz. Blir det en tjej får hon heta Tove, Hjärtrud, Runa eller Estrid,

Men det blir allt svårare med namn, eftersom jag inte vill ha samma namn som någon av mina elever heter. Och jag har haft så fasligt många elever!

2009-01-15 @ 14:46:43
Postat av: Saga

Kajsa, jag har paxat Malte. Får du Feodor så får jag Malte, tack så mycket :D

2009-01-15 @ 15:46:49
URL: http://artichoke.blogg.se/
Postat av: mammann

Gud vad du stavar krattigt. Skärpning!

Och glöm för all del inte bort Lupin och Lupina.

2009-01-26 @ 00:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0