Sen får jag skylla mig själv helt enkelt


Min uppfattning av tid och rum och rutin har blivit lite skruvad den här veckan. Det är svårt det där, när jag blir sjuk, för jag är sällan hemma från skolan flera dagar i rad. Det brukar bli mer varannan dag, eller halvdagar. Det är bara för att jag försöker missa så lite som möjligt, för man hamnar så fruktansvärt lätt efter i alla ämnen. Men den taktiken är inte alls smart, för då blir jag aldrig riktigt frisk istället! Men ja. Så jag fattar inte riktigt vad jag håller på med. Och sen hade jag friluftsdag i onsdags men eftersom jag inte hängde med till Romme så var det mer som en ledig dag mitt i veckan. Vilket förvirrade allting lite till. Fast det var skönt. Att vara ledig mitt veckan alltså.

Hur som helst så mår jag fortfarande inte helt bra. Visst, jag har inte tagit den tid jag behövt för att bli frisk. Men det handlar nog mest om att jag inte kan låta bli att dansa. Dansade fem timmar igår med förskylning i kroppen, och det var ju smart. Jag tar visst inte hand om min kropp som jag borde... Dock måste jag ta mig tid att bli frisk snart, så att jag inte ligger helt död under produktionsveckan som är om en månad. För det går ju inte bara ut över mig då, utan över hela klassen! Så jag måste ta mitt ansvar!

Fast inte riktigt än, för imorgon blir det jobb, spelning på Lava och sen fekke på det! Och ja det går! Ge mig en alvedon och en kopp te så är jag på topp på tio minuter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0