Minnen

Ja, det var ju alla hjärtans dag igår. Jaha. Okej. Eh. Ja. Jag hade riktigt trevligt, men det hade jag haft även om det inte var alla hjärtans dag så jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Jag läste i min och Hannas gamla blogg nyss. Hahaha. Hahahahaha. Herregud. Vad liten jag var. Vad arg jag var, vad jag var missnöjd med allt och alla och vad jag hatade världen! Och vad jag svor! Jag hade inget ordförråd över huvudtaget, jag använde bara svordomar! Förskräckligt! Men det är ganska kul dock, att läsa om Saga fjorton år och hur hon såg på saker och ting. Hahahahaha! Så här skrev jag om Alla hjärtans dag för två år sedan:


"Alla hjärtans dag...
VILKET ÖVERSKATTAT IDIOTISKT JÄVLA  KUKSHITFITTBULLSHIT!!!!!

Det är inte en dag då vi ska krama och pussa alla vi känner. Det är inte en dag då vi ska visa varandra hur mycket vi älskar varandra. Om man verkligen älskar någon så ska man inte behöva en speciell jävla dag i kalendern för att komma på att man kanske ska berätta det för den man älskar. Älskar någon på riktigt visar man det regelbundet hela året om!!!

Nej, detta är en dag då vi ska köpa presenter: godis, godsedjur, Alla hjärtans dagkort, blommor, fula smycken, choklad (bara en massa krimskrams i princip) till varandra... För att alla som tillverkar all denna skit ska få in jävligt mycket pengar! Det var inte en jävla munk för flera tusen år sedan som valde att dö istället för att följa sina kristna traditioner! Vad är det för en konstig anledning till att helgonförklara någon? Sen när blev det häftig med martyrer?! Kan någon förklara det för mig, snälla!

Här är mitt förslag för ett bättre Sverige: Bojkotta allt som har med Alla Hjärtans Dag att göra. För Alla Hjärtans Dag är ingenting mer än en lögn."


Ja men ni ser ju. Är det inte gulligt? Kul att jag var en bitter, ensam kärring innan jag ens fyllt femton. I åttan gick jag då. Det var tider det.

Kommentarer
Postat av: Nadja

alltså, det var typ sådär jag skrev i mitt alla hjärtansdag inlägg. I princip allt det där minus all ilskan. ahaha, sjunker jag då till en fjortonårings nivå? haha

2009-02-15 @ 22:54:45
URL: http://junnarp.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag tycker att du låter som nån som just börjar få insikter om hur det fungerar i världen. Har man trott att världen är en god plats och sen börjar fatta hur det verkligen står till, då är det väl inte konstiggt om man blir förbannad till att börja med.



Var inte så sträng mot dig själv.

2009-02-15 @ 23:54:18
URL: http://mammann.se
Postat av: Saga

Nej, det är svordomarna som är pinsamma. Jag håller ju fortfarande med mig själv, jag är bara inte så upprörd över det längre.



Så hahaha Nadja, nej, du är sjunker inte till en fjortonårings nivå, don't worry ;)

2009-02-16 @ 18:33:43
URL: http://artichoke.blogg.se/
Postat av: linda

hahahahah shit

2009-02-18 @ 09:30:42
Postat av: Hanna

Haha förstår vad du menar, jag har läst lite i vår gamla blogg på sistone och jag slutar aldrig skratta! Jag var en galen, krullig liten argbigga indeed...

2009-02-18 @ 18:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0