Måndagen i bilder


Började som vanligt dagen med att försova mig och missade därmed historian med Hellman (The man from Hell). Men det gjorde ingenting för de kollade bara på film. Dagen gick lika segt så som måndagar brukar göra. Ångesten över att man måste sitta inomhus i skolbänken dag ut och dag in dämpades inte direkt av att det var strålande solsken utomhus idag. Men vi gjorde i alla fall ett försök att ta del av det vackra vädret genom att slå upp fönstrena ut mot världen precis innan spanskan.


Det luktade vår och solen sken över Södermalm och vackra Sophia ställde snällt upp på bild.


Det luktade vår och det kändes nästan som att det var varmt ute och Lova och jag lyckades njuta en stund innan vår spanskalärare klev in i klassrummet.


Det luktade vår fastän det inte var vår och Max och Nora gjorde sitt bästa för att se nöjda och glada ut. Fina små barn, det där.


Våren var slut samtidigt som skoldagen och jag åkte hem i totalt mörker, och det tog dubbelt så lång tid på grund av inställda tåg och försenade bussar. På SL märker man att det inte är vår... Familjen som jag brukar sitta barnvakt hos på måndagar har skaffat en hund! En liten taxvalp som är det gulligaste jag någonsin sett! Taxar är min favorithundras, de är så små och har så korta ben. Visst är han söööööt?? Han heter Sigurd! Aw, jag dör!



Den här tjurisen brukar också vara gullig. Jag försökte få honom att posera med mig under Bolibompa, men Nicke Nyfiken var tydligen roligare än vad jag var. Jag gick honom nog mest på nerverna. Här är ögonblicket innan han slår mig i huvudet med fjärrkontrollen! ... Neeej, jag bara skojade! Men visst ser man i hans luriga små ögon att det är det han vill?

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag vill också ha en fin liten taaaaaax! =D <3

2009-02-10 @ 23:44:47
URL: http://junnarp.blogg.se/
Postat av: Signe

Naw söt hunden! :D vill också ha en sån!

2009-02-11 @ 11:52:06
URL: http://tjong.blogg.se/
Postat av: Sara

Nu har jag också skaffat bloglovin och lagt till dig. Tips tips. ;)

2009-02-11 @ 12:05:49
URL: http://sigurt.devote.se
Postat av: Saga

Jaa jag vill också ha en! :)



Allright Sara! :D

2009-02-11 @ 18:13:01
URL: http://artichoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0