Den här dagen är så grå

Vad ska jag göra idag?
Jag tänkte att jag kanske skulle gå och lägga mig igen, jag gick ju trots allt upp efter ett, så varför inte bara sova bort hela dagen?
Men kanske att jag skulle orka vara lite nyttig och plugga matte, eftersom vi har prov på tisdag. Jag kan sitta och vara bitter över hur matte B stör mitt i dansproduktionen.
Men jag vill inte vara bitter.
Jag tänkte att jag kanske skulle ta bussen ner till centrum och köpa en rulle Ballerinakex, eller annan chokladig kaka, för att sedan avnjuta dem framför Word. Jag måste ju skriva den där dansanalysen på Cullbergbaletten.
Men kanske att jag inte orkar det för att jag är lat för jag har lov. Samtidigt vågar jag inte för jag har prestationsångest, jag vill ha MVG, men jag får aldrig MVG.
Jag vill inte ha prestationsångest.

Vad ska jag göra ikväll?
Jag ska dansa lindy hop ikväll och det är kul men sen efteråt? Ska jag orka åka ända till Nacka för att umgås med vänner eller inte? Jag vill fast jag vill egentligen inte alls. Jag har sagt att jag kanske ska, men jag kanske ljög.
Jag vill inte vara dissig.
Jag tänkte att jag kanske skulle åka hem istället och bädda ner mig i sängen med alla mina täcken. Kanske fixa en stor kopp te och titta på en bra DVD på laptopen, jag gillar ju att kolla på film. Och jag gillar ju att dricka te.
Men jag vill inte vara ensam.
Jag vill inte vara ensam.





Kommentarer
Postat av: Kajsakrusbär

Du kunde ju komma hit till exempel. Här finns te och kakor och hummus. Fast imorgon kommer jag till dig istället

2009-02-26 @ 10:16:43
Postat av: Saga

Men du bor också så långt borta ju. Varför måste alla mina systrar bo så långt borta?

2009-02-26 @ 13:40:19
URL: http://artichoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0