Vilken härlig dag, tralla la la...

Studiedag idag, och var tillbringade jag den om inte utomhus? Dum är den som hade möjlighet, men valde att inte gå ut idag. För nu är våren här på riktigt! Den kanske har varit det ett tag nu, jag vet inte för jag har aldrig tid att tillbringa någon kvalitetstid utomhus. Men idag var jag på "CV-promenad" (dvs: jag delade ut CV åt höger och vänster i hopp om att få ett sommarjobb) i Huddinge centrum och i stan och fick således en ganska stor dos av vårsolen. Och jag älskar, älskar, älskar det! Så fort jag kom hem idag hoppade jag i mina fina, vinröda ballerinaskor jag köpte på vinterrean som måste gås in innan det blir tillräckligt varmt. Angående sommarjobb så hoppas jag på ett jobb som nisse på café Vurma, det vore så najs. Annars typ ICA... Alltså, jag måste verkligen ha ett sommarjobb!

Jag hann träffa Nea och Vilma efter att jag varit på Vurma och följde med dem till Vilmas nya lägenhet. Den ligger vid Fridhemsplan och har en fet balkong, utsikt över Rålis och Mälaren och så är det sol där hela dagen. Jättefint! Jag vet vart större delen av sommarlovet kommer att spenderas... Sen åkte jag i alla fall till min kääära, kära skola och började spåna på vårt dansbidrag till läroverksfejden med Stina, Johanna och Gabriella. Just det ja, jag blev en av de fem som fick vara med. Det var fler som ville köra än vad reglerna tillät, så vi lottade och jag hade tur. Vi kom ganska långt idag, nu har vi ett awesome upplägg och en fjärdedel av koreografin är satt. Ni skulle bara veta hur grymt det kommer att bli! Vi kommer att tävla den 27 april klockan 15.30 i Södra Latins aula, om det är någon som vill komma och kolla! Då får ni se på dans-, teater- och musiknummer framförda av elever från både Södra, Norra, Östra och Kungsholmen. Det lär bli en riktig show!

Kommentarer
Postat av: Ulf

I'll be there! :D

2009-04-01 @ 23:45:06
URL: http://junnarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0