Två dagar i rad

Ja. Vi var ett gäng som hade planerat att dra till Chicago på Hornsgatan för att dans lindy hop hela gårdagsnatten. Men den från början ganska fylliga skaran reducerades snart ner till bara Nealiten och mig själv. Och vi var inte ens taggade, på grund av att vi sovit så dåligt de senaste dygnen. Så vi mötte upp Marcusen istället, drog hem till Nea och drack te och sen vidare hem till Marcus för att sova. Myspys.

Idag däremot, idag blir lindy hop på riktigt! För jag har klass. Aron och jag missade förra veckan, men jag är inte speciellt orolig över det eftersom vi ligger på en så pass låg nivå fortfarande. Eller alltså, vi skulle kunna hoppa upp ett par snäpp rent praktiskt, men det funkar tyvärr inte så. Nybörjarkurserna måste tyvärr genomföras. Jag vill ju jobba upp mig snabbt, snabbt, snabbt och börja akrobatisera lite mera. Slippa det låga tempot och att tvingas dansa med små gubbar utan taktkänsla. För nästa sommar ska jag ju åka till Herräng Dance Camp!

Imorgon ser det ut som att det bär av ut till landet igen. Men med familjen den här gången. Vi ska fira påsken. (nähä?!) Fast jag kommer nog mest bara plugga: fyra dansanalyser och en engelskanovell ska skrivas, ett svenskaföredrag ska förberedas och spanskaglosor samt verbböjningar ska inpräntas. Önska mig lycka till! Kan behövas, för jag kommer nog mest bara sitta ihopkrupen i ett hörn och läsa The Kite Runner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0