Vintervila i april-maj?

Nu är jag inne i ett jag-vill-gå-i-ide-stadium. Ni vet, det är då man har nått den punkt där man helt enkelt inte orkar mer. Jag är sjukligt stressad just nu, så stressad så att jag blir helt apatisk istället för att ta tag i saker och ting. Det är så mycket så jag vet inte vart jag ska börja. Utöver berget av skolarbete som måste göras innan sommarlovet, det vill säga alla tusen nationella prov, inlämningar och redovisningar, så finns det en massa annat som ligger och gnager. Jag orkar inte, jag är helt slutkörd.

Först har vi ju Läroverksfejden som börjar bli riktigt läskig nu. Det är först nu som jag fattar hur stort det faktiskt är. Så det är nu jag börjar bli riktigt nervös, det är nu jag känner pressen. Vi måste vara bäst. Jag vet att det egentligen bara är en fånig gymnasietävling som inte betyder något för världen. Men vi måste vara bäst!
Dansen är i allmänhet ett stressmoment för mig. Det är jobbigt att ta sig till dansen, jag tycker att det är jobbigt att veta att jag snart ska på klass. Den här känslan avtar visserligen när jag väl står där på dansgolvet och börjar dansa, (som tur är) men det är så tråkigt att inte kunna tagga till bara för att jag är så trött.
Sen är det det här med sommarjobb som oroar mig otroligt mycket. Jag behöver verkligen jobba i sommar men jag börjar förstå nu att jag förmodligen kommer att gå arbetslös. Att de hade tappat bort mitt CV på Vurma är inte heller ett gott tecken direkt... Jag behöver verkligen, verkligen ett sommarjobb!

Egentligen har jag ingenting att klaga över. Om man tänker efter är det ju inte så mycket jag har framför mig, det bara känns så. Jag är bara jämt så trött. Det spelar ingen roll hur mycket jag sover, jag är ändå lika trött! Nu har jag även haft konstant huvudvärk i tre dagar och är livrädd för att bli sjuk, för det hinner jag verkligen inte med. Jag orkar inte mer. Jag vill som sagt bara gå i ide.





Nadjas bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0