Läroverksfejden - deltävling 3

Jag har haft så otroligt roligt idag! Den kickan jag fick av att köra gärnet på scen framför sjuhundra jublande människor är obeskrivlig. Södra Latin, jag älskar er! Jag mådde så bra av ert stöd! Och jag är så stolt över oss, så nöjd. Vi var så grymma!

Men trots allt detta, trots att vi hade det bästa dansnummret alla kategorier, så kom vi bara tvåa. Trist, faktiskt. Det stack i ögat när de ropade upp vinnaren (Kungsholmen) för att vi visste att vi var bättre än dem. Alla kunde det se det, till och med kungsholmare tyckte det.  Anledningen till att vi inte vann var att juryn, som bestod av två snubbar från hip hopgruppen Fattaru, en skådis/manusförfattare och typ en rollsättare, inte kunde någonting om dans. Så de kunde inte se skillnaden mellan våra dansstilar som de gjorde med Kungsholmen. (en av reglerna var att man skulle ha minst två dansstilar. Vilket vi hade: flummig modern, sexig commercial och jazzy jazz) Så därför vann vi inte. Bara därför. Kalla mig dålig förlorare, det kan jag till och med erkänna själv. Men det var inte kul när det var så tydligt hur fruktansvärt grymma vi var. Hur som helst. Nu lämnar jag det bakom mig, vi får äga på fotbollen nästa torsdag. (ha-ha) VI ska i alla fall ha bäst klack. Yes.

Grattis och tack till våra fantastiska musiker som tog hem segern i musikgrenen! Södra leder ju fortfarande hela tävlingen så allt är frid och fröjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0