Dansen dag

Det är (var) dansens dag idag. Och hur firades den om inte med hippiedans i matsalen? Jajamensan, alla dansettor, danstvåor och danstreor började idag helt plötsligt dansa mitt under lunchen! Vi körde till den här låten från musikalen Hair och alla var såklart utklädda till hippies. Det blev till och med en del klättrande på både bord och stolar. Kul som attan var det! Speciellt i början när folk inte riktigt förstod vad som pågick. Performance i öppna rum. Jag älskar det! Vad som helst kan hända!

På kvällen följde jag med Nora och hennes polare till Kulturhuset  där det var Old School battle mellan Harlem Hot Shots och Streets'R'Us. Det var alltså en rykande het tävling där ena laget dansade swing såsom stepp och lindy hop medan det andra laget bjöd på popping, locking, hype och annat trevligt. Det var hur kul som helst! Dock fick vi ett sorgligt besked av Hot Shots ledare... Hon berättade att swinglegenden Frankie Manning gick bort för två dagar sedan. Han skulle fyllt 95 om ett par dagar, men nu får man hålla den festen utan honom och passa på att minnas vilken fantastisk man och dansare han var.

Varken dansare eller åskådare lät sig dock nedslås. Kampen fortskred och tillslut stog swingdansarna som segrare. De var helt sjuka! Jag tänker bli minst lika bra på lindy hop som de är! Punkt.

Kommentarer
Postat av: Ann

En liten filmsnutt vill man ju se, från er matsalshappening.

2009-04-30 @ 15:45:04
URL: http://mammann.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0