Tiden går

Fan vad tiden går fort.
Helt plötsligt är det helg igen... Vart tog hela veckan vägen? Tiden går fort när man har roligt. Och har en väldig massa att göra hela tiden. Ja, det har varit en asnajs vecka, de flesta veckorna är ju så nu för tiden.

Jag kommer dock knappt ihåg vad som hände i måndags. Jag antar att jag var upptagen med att passa barn och plugga engelska, om jag inte minns helt fel.
I tisdags hade tvåorna och treorna gjort fika till ESettorna. Vi satt i en stor ring och så fick var och berätta vad de hette, vilken klass de gick i och någonting de tyckte om.  Ännu en fin Södra Latintradition! Efter skolan träffade jag Alice efter skolan, första gången på typ tre veckor. Det var trevligt. Jag blev glad av det.
I onsdags hade jag matteprov, det gick väl okej. Sen var jag hos min sångpedagog. Hon är en rolig prick hon.. Och så satt jag som sagt och "pluggade" kulturhistora resten av kvällen.
I torsdags blev inte mycket plugg gjort. Efter skolan käkade jag middag på Tacobar med Marcus och Lova och sen gick vi till Stadsteatern och såg Tre Systrar på Unga Klara, tillsammans med bland annat mamma, Kajsa och Nadja. Den var jävligt bra faktiskt. Tråkigt nog så var jag så fruktansvärt trött att jag somnade och missade slutet helt.
Igår, fredag, slutade vi tidigt, 13.10. Jag satt i kvar i skolan jättelänge och pratade med folk och sen träffade jag Alice igen. Vi kollade på hår. Eh. Ja. Och senare på kvällen gick jag på bio med Gabriella och Marcus. Vi såg Patrik 1,5 på Saga. Den var jättefin! Seeen så tog vi en snabbfika och sen så följde Marcus mig heeela vägen hem. Alltså hela vägen. Från Centralen till Huddinge till min dörr i Sörskogen. Sen fick stackaren hela vägen från mig till centrum för att bussarna hade slutat gå.Och, han bor i Nacka!  :P

Idag, lördag, fyller min mamma femtioett och min farmor åttiofem så det blir lite kalas här sen i eftermiddag. Men först ska jag jobba! Kul, kul! ,Åh just det! Jag måste lämna tillbaks böcker på biblioteket också! Det får jag verkligen inte glömma bort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0