JAG. MÅSTE. DANSA.

Jävlar alltså. Jag har nu inte dansat på två dygn och jag håller på att bli knäpp! Eftersom jag vet att jag inte kommer att ta några klasser på hela veckan (eftersom att det är lov och för att jag inte har tid!) så har jag blivit körd i huvudet. Allt jag kan tänka på är dansuppvisningen i HGYs aula om drygt en månad och produktionen som sätter igång i skolan nu efter lovet.

I mitt huvud går jag igenom de koreografier vi har fått lära oss i C-gruppen. Trots att det inte är så fruktansvärt mycket dansande för mig utan det handlar mest om att rocka rockring. Vilket inte är så avancerat, nej. Och så sitter jag och fantiserar om scenkläder och hur snygg jag ska vara på scen! Aahh...

Jag håller också på att (i huvudet) koreografera klart A3's nummer, och tänka ut vad de ska ha för scenkläder. Jag vill så gärna att de ska ha vit klänning på sig. Men hur stor är chansen att alla sexton har varsin vit klänning? Håll tummarna för det. Jag har faktiskt en vit klänning själv som någon av dem kan få låna, så behöver de bara fixa fram femton stycken.

När det gäller produktionen så är jag helt proppfull av idéer och vill bara sätta igång direkt! Dock tvivlar jag på att vi kommer att börja koreografera och sånt redan på tisdag, det är nog rätt mycket förarbete som ska bli klart först. Vi har i alla fall en handling, eller ja, ett tema snarare. Ett namn har vi också. O2. Alltså den kemiska beteckningen för syre. Kan förklara lite mer ingående en annan gång om vad det ska handal om.

Det jobbiga med produktionen är ju såklart att alla inte kommer kunna göra allt, det kommer att finnas en grupp som är ansvarig för koreografi, en för kostym, en för scenografi och så vidare. Och jag är en sån som vill göra allt för annars tror jag inte att det kommer att bli bra, och det funkar ju inte riktigt här. Jag måste ta mig i kragen. Men sen så kommer nästa problem: Om jag vill göra allt, vilken grupp ska jag då välja att vara i? Beslutsångest!

En annan rolig grej, så här apropå dans, är att min klass har blivit tillfrågad om vi vill dansa på Kinesiska ambassaden på det kinesiska nyåret! Självklart tackade vi ja (en teatrare fick vi med oss till och med) så nu håller vi på att lära oss traditionell kinesisk dans med lyktor och trummor och allt var det nu är. Det är skitkul! Och det bästa av allt: Vi kommer få vara med på kinesisk TV!!!!!!




Haha. Jamen, ni hör. jag har ju blivit helt knäpp. Jag måste dansa. Jag måste dansa NU!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad kul det är att du har så mycket dansglädje. :) Själv är ja skadad, och då har min glädje liksom försvunnit lite. Det suger eftersom vi har produktionsveckor snart, ska dansa på en FN-gala, dansa på musikhögskolan, koreografera ett dansnr till en kyrka och så måte jag göra ett solo som ska visas upp efter lovet. Hur ska jag göra det när jag är skadad? haha.



Föresten har jag tänkt på att det skulle vara kul att träffas någon gång. Det var så länge sen nu. Kanske gå på någon fest tillsammans eller så, med lite avslappnad stämning.

2008-10-29 @ 21:03:41
URL: http://www.sigurt.devote.se
Postat av: Saga

Sara, jag lider med dig, verkligen. Jag kan tänkte mig hur hemskt det måste vara att skada sig så man inte får dansa alls. Det är min värsta mardröm faktiskt. Hoppas du blir bättre snart!!



Åh, ja! Jag har ju inte sett dig sen jag gjorde intagningsprovet till STEG, måste det va. Så det vore grymt! :D

2008-10-30 @ 12:04:32
URL: http://artichoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0