Seg deg




Jag ser ut som en liten The Grudge wannabe idag, men det gör ingenting. Det är nämligen segosöndag och då spelar det inte riktigt någon roll hur man ser ut. Eller vad man ser ut som. Segosöndag betyder att man föreställer sig hela dagen som en trögflytande vätska, som hindrar en från att göra sakar och ting i normal takt. Lite som när man rör sig under vatten, fast ännu långsammare. Allt man gör går alltså väldigt segt och tar väldigt lång tid, om det ens blir gjort alls. Segosöndag. Alltså.

Det är också viktigt att man blir riktigt seg i skallen också. Det är där jag brukar ha problem. Mitt huvud är alltid fullt av mer eller mindre viktiga saker som surrar omkring och stör min livsharmoni. Lyckas man lägga lock för allt som surrar, om än bara för en dag, då kan man skatta sig lycklig.

Ganska dumt att ha segosöndag idag. Egentligen. Hade en del grejer som vore rätt skönt att ha överstökat, men what the häck. Kan göra dem en annan gång. Idag unnade jag mig lite seghet. Å så vare med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0