Om några timmar skriver vi historia



Igår berättade min engelskalärare, som är amerikansk medborgare, att hon lägger sin röst på Barack Obama. Hon fick då en rungande applåd av klassen. Nu hoppas jag bara att majoriteten av alla andra amerikaner där ute har följt hennes exempel!

USA är redo för en president som Obama, likaså är resten av världen. Skulle McCain få makten så skulle USA inte bara stanna i utvecklingen, utan också gå flera steg bakåt. Och eftersom det är världens mäktigaste land vi pratar om så är inte det bra för någon på denna jord. Vi befinner oss i början av 2000-talet, varför ska vi då leva som man gjorde i början på förra seklet. (Vi snackar nog till och med 1800-tal här.) Bara för att McCain föddes då? Nej. Obama kan ta USA framåt, och det är i den riktningen man bör röra sig i.


Nu är det ju så att om man jämför, så är ju Obama inte bättre än en svensk moderat ungefär. Han står för saker som jag inte ställer mig så gillande till, alls. Men han är ändock det bästa USA har att komma med och jag ser fler fördelar hos honom än jag gör hos McCain. Jag hoppas verkligen att Obama vinner. Jag tror att han gör det också, han är nästan fyra gånger närmare segern än Mackan. Men man ska inte ropa hej...

I alla fall. Inatt blir det valvaka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0