Materiellt

I have a confession to make. Jag har spenderat lite pengar nu helgen. Bland annat äger jag numera en jacka som är en kofta, en fet stickad halsduk, en  ganska stor mängd naturgodis (snart slut), ett par sånna där "arabbrallor" ni vet, med grenen nere vid fotknölarna (som jag tänkte dansa i), samt lite annat smått och mer eller mindre gott.

Jag är väldigt nöjd med alla mina inköp, det är jag verkligen. Jackan är tillexempel den skönaste jackan jag någonsin provat, och halsduken är fantastiskt fluffig och värmande. Men den sak som jag har införskaffat nu som jag håller allra, allra mest kär är inget mindre än en rockring!

Ja. Det är sant. Jag är sexton år och går och köper en rockring. För att jag så gärna vill ha en. Nu är det ju förstås så att jag ska vara med i ett dansnummer där jag ska rocka rockring, och då kanske man kunde tro att det var därför jag köpte en. Men se, så är det inte! Fast det är ju ändå tack vare det där dansnumret som min kärlek och glädje till rockringandet har väckts, det måste jag erkänna...

Men. Jag strövade helt enkelt omkring i Centrum, och så slog det mig att  "Fan, vad kul att ha en rockring..." Så jag smet in på BR, fem minuter senare kom jag ut igen med ett nöjt leende på läpparna. Måhända att jag var femtio spänn fattigare, men istället var jag nu stolt ägare till en rosarandig plastbit! Great success!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0