Det går inte att ge upp

Så var det måndag igen. Jag vill inte. Jag orkar inte med skolan längre. Det är för svårt för mig. Så ja, jag är lite ledsen i ögat. Tänkte vara det ett litet tag. Till exempel matten, jag tycker att det är svårt! Eller, det är inte svårt så, utan det är bara det att det går så fruktansvärt fort! Man hinner knappt andas mellan kapitlena. Jag vet att jag borde ta mitt ansvar och räkna mer hemma i så fall men matte har aldrig varit ett ämne jag har behövt plugga extra i. Jag har inte riktigt fattat det än heller. Min inställning är att det ordnar sig. För det brukar det göra. Men vaffan, det gör det ju inte längre! Åh, vad jag skäms över mig själv!

Imorgon blir det nya friska tag! Det är matteprov på morgonen men när det är över sedan så blir det dansfilm med mina kära dansare och sen slutar vi. Vi har nämligen ingen dans den här veckan för treorna har sin produktionsvecka nu. Ska dra hem till min faster efter det. Kanske sova lite. Och sen ska jag plugga, plugga, plugga och sen plugga lite till. Jag ska vara duktig.

Just det. Kul grej: Jag fick min skoltröja idag! Den är så fin! Och jag ska faktiskt hjälpa danstreorna med ljus och ljud till deras föreställning också! Lär bli roligt. Hoppas jag...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Minns att din faster fyller år idag, om du ska hälsa på henne imorgon. Kanske lämpligt att ta med en chokladbit?

2008-11-10 @ 22:42:57
Postat av: Saga

Bra idé där. Jag köpte faktiskt en mörk lindtchokladkaka... och ritade en lite bild. Jättefin.

2008-11-12 @ 14:48:42
URL: http://artichoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0