Vad händer ikväll?

Efter att ha suttit inne och degat precis hela dagen så känns det som att jag borde pallra mig ut ikväll. Ut vart då? Jo, det finns två ställen att välja på. Antingen blir det Mörtsjön eller Gömmaren.

Mörtsjön ligger relativt nära mig.Det tar en kvart, tjugo minuter att ta sig till Balingsnäs från mig sen tar det ungefär lika lång tid att gå genom skogen till själva sjön. Men de som jag vet ska till Mörtsjön är folk från min förra klass. Vissa härliga prickar, har jag förstått, men också människor som jag fortfarande är osäker på om jag ska tycka om eller inte. Som jag är osäker på om de tycker om mig eller inte. Så även om Mörtsjön ligger nära och bra så vet jag inte om jag kommer ha så trevligt där...

Gömmaren ligger sjukt långt bort. Jag tycker inte om att ta mig till Gömmaren och jag har fortfarande inte riktigt lärt mig vägen dit. Eller nej, det är vägen tillbaka som är det värsta. När man måste gå helvetesvägen tillbaks från Gömmarn till Källbrink, och sen från Källbrink till Centrum och sen från Centrum till Sörskogen. Den lilla promenaden skulle ta mig hela natten. Men till Gömmarn ska dels folk som jag tycker jävligt bra om som inte gick i min gamla klass i Balingsnässkolan, och dels kommer det dit folk som jag inte känner. Det umgänget känner jag mig alltså mer säker på.


Så, jag har ett litet dilemma här. Det lutar mot förmodan ändå mot Mörtsjön, för att jag är så lat. Men vi får se...

Kommentarer
Postat av: Martina

BTW så har jag en ny blogg nu! Länka gärna den istället för min gamla :)

www.precisely.webblogg.se

2008-06-09 @ 21:41:05
Postat av: Saga

Jag fixar det! :D

2008-06-10 @ 01:11:40
URL: http://artichoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0