God Morgon, Vänner!


Jag är uppe äckligt tidigt idag, jag vet. Men det är bara för att jag var tvungen att passa telefontiden till min jävla husläkare. De ska ringa upp mig kvart i två i eftermiddag. Det blir en lång, härlig dagsväntan.

Men det spelar ingen större roll för jag måste ändå vara hemma idag. Jag måste tvätta i princip alla mina kläder, städa min toalett och packa inför ikväll. Dessutom måste jag sätta mig och tanka lite R'n'B och försöka sätta igång med min danslektion. R'n'B är, som de flesta som känner mig, inte riktigt min grej. Jag gillar ungefär två låtar av Mary J Blige, men sen tar det liksom stopp. Men det är så att jag ska leda streetjazz-lektioner på Sara Eliassons sommarskola nästa vecka, och streetjazz kan man egentligen inte dansa till något annat än R'n'B. Eller alltså, det blir enklast så, och jag tänkte göra det enkelt för mig, eftersom jag ska ha rätt små elever, och för att streetjazz är ganska nytt för mig också.

Packa ska jag göra för att vi ska åka till Finland ikväll. Jag skrev det i min gamla blogg för ett tag sen, att jag och min mamma ska ta med sig min kusin och det yngsta av grannbarnen jag brukar passa till Mumindalen i sommar. Och ikväll bär det alltså av! Jag vet inte riktigt om jag ser fram emot den resan, två fyraåringar kan tia lite på krafterna. I så fall skulle det vara resan dit och tillbaka igen med Viking Line!

Det är min morfar som står för hela resan, och sen så får jag också pengar av honom som tack för att jag följer med (?). Men han brukar ställa ett krav och det är att jag gör av med pengarna på båten. Så nu ska det bli shoppa av! Jag behöver en ny foundation... Har en från Clinique, den är inte billig, men det börjar bli lite gammal. Jag har aldrig hittat någon som är ljusare än just den, så jag behöver just den, för jag
är liksom rätt så ljus. Jo, på Make Up Store finns det, men där är det för dyrt för mig att handla. Så jag får helt enkelt passa på på båten nu när jag får pengar.

FFörlåt, har sitter jag och babblar på om smink. Vem bryr sig?
Anyways, har lite att göra idag, så ajöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0