Nej till tampong med införningshylsa

Nu måste jag skriva om någonting äckligt. Förlåt, jag brukar inte gilla att prata om äckliga grejer men det här måste jag bara berätta.

Det blev lite kris på Viking Line på väg hem från Åbo igår, så jag var tvungen att skutta in till TaxFree'n och köpa ett paket tamponger. Men där hade de inte vanliga hederliga gamla OB eller liknande, utan där fanns bara något jävla skit med införningshylsa.
 
Införningshylsa. Hallå? Det är det äckligaste jag någonsin varit med om! Om ni tycker att vanliga tamponger är äckliga är det ingenting jämfört med det här. Tänker inte gå in mer detaljerat på det. Om ni är intresserade får ni väl pröva tamponger med införningshylsa själva.

Men allvarligt, är det jobbigt att peta in grejen själv? Nej, det är det inte. Tro mig, införningshylsan är mycket jobbigare. Tar fan år att bli klar. Och sen så förstår jag inte det där att det är så farligt att röra vid sig själv. Ja, jag fattar att det kan ha med religion och sådant att göra, men sen när är någon religion riktigt vettig rakt igenom? Missförstå mig inte, jag har ingenting emot troende, jag respekterar alla som tror på Gud och allt vad det är. Men de flesta religioner innehåller en massa konstigt skit bortom all vett och reson. Och att det på något sätt ska vara syndigt att stoppa in en tampong bara för att man då råkar röra vid sig själv är ett exempel på det...

Sen anser folk säkert att det är mycket mer hygieniskt med införningshylsa. Hm. Är det svårt att tvätta händerna? Nej, jag skulle inte tro det. Gör då det innan och efter. Där är hygienfrågan också löst. Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Nikita

2008-06-14 @ 21:31:33
Postat av: Nikita

HAHHAHAHA, vilket problem Saga! Bra att du skriver om det i din blogg också, aldrig hört talas om "införningshylsa" men, jag blev inte så pepp på att prova. bra att du skriver ner dina tankar i bloggen, för det är väl det den är till för!? :D

2008-06-14 @ 21:33:03
Postat av: Nadja

hur sjutton ser en införningshyllsa ut? XD

låter krångligt, vad är problemet...herregud.:P

2008-06-14 @ 21:45:10
URL: http://junnarp.blogg.se/
Postat av: Saga

Vilken tur för oss att det typ inte finns tamponger med införningshylsa att köpa här i Sverige. Fuck tampax

2008-06-14 @ 22:38:41
URL: http://artichoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0