Do you have a shot at love?



Sitter just nu och kollar på A Shot At Love with Tila Tequila på mtv.com. Ja, jag vet att det har gått på tv, men det var ju så dålig sändningstid. Jag menar, vem sitter hemma en lördagskväll och kollar på TV? Inte jag i alla fall... Eller ja, jag brukar inte göra det, men idag verkar vara ett undantag.

I alla fall. Det är faktiskt ett ganska underhållande program. Hela konceptet är nytt och ganska roligt, fast jag tycker att det är synd att det måste vara så sjukt köns- och sexuellt uppdelat. Det är ju så väldigt tydligt att the straighta männen är en grupp av människor och att de lesbiska kvinnorna är en helt annan sorts människor. Till exempel det här med att de har tävlingar där tjejerna och killarna så gott som alltid tävlar mot varandra. Det är de lesbiska mot de straighta igenom hela programmet. Och inte en grupp människor där var och en är en egen individ som bara råkar gilla en och samma person. Väldigt mycket ljus på vad var och en har mellan benen och att alla vill ha fitta. Alltså. Alltid denna kalabalik omkring homosexualitet. Oavsett om det är posetivt eller negativt. Den som är gay blir alltid utpekad. Som om den inte riktigt är en riktig person.



Sen är ju Tila typ hur sjukt het som helst och dessutom jättegullig och verkar supercharmig. Synd att det visar sig att minst tre av de som tävlar om nyckeln till hennes hjärta verkar ha ADHD eller någon form av autism. Stackars Tila som bara vill ha lite trevligt myspys blir utsatt för drama gånger hundra. I varje avsnitt. Bra TV säger jag bara, bra TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0