Veckan som gått

Den här veckan tar ju aldrig slut! Den bara fortsätter och fortsätter och fortsätter och jag ser ingen stopp. Elle jo, nu gör jag ju det för att det är söndag. Men det var lite svårt i onsdags till exempel att inse att det faktiskt finns en ände på den här veckan också.

Jag har haft tre underbart roliga och uppfriskande prov den här veckan. Nationella i matte som sagt, spanskaprov och essäprov i svenska. Jag har dessutom haft ett glosförhör och en uppsatsredovisning. Utöver allt teoriarbete i skolan så har vi börjat jobba med vår produktion på riktigt nu. Det är hur kul som helst!

I fredags var det ju Lucia. Var i skolan innan 08.00 för att se på luciatåg. Alla hade grymt stora förväntningar eftersom vår skola är full av överbegåvade yrkesmusiker. Men inte var det de som hade luciatåget, nej, nej, nej... Det var A-kören och A-kören består av tondöva naturare och sammare och det lät rent ut sagt förjävligt. Det blev lite av en besvikelse alltså. På kvällen var det lussebak hemma hos Ullert. Vi gjorde Mozartskulor, lussebullar och ett mindre lyckat papparkaksslott.

Igååår... var det lördag. Jag sov ut hela dagen, sen var jag i vanlig ordning på teater. Såg Vem är rädd för Virginia Wolff. Den var grym. Idag har jag haft föreställningar igen. Det var inte lika kul som förran vecka, tråkig publik och lite folk och sådär. Sen så är det förstås svårt att bräcka förra helgen, det var ju så fruktansvärt roligt då! Men det var i alla fall trevligt att få sträcka på benen igen. Jag frick DVD:n från förra söndagens dansuppvisning också! Så jag har suttit och kollat på den nu. Jag blir bara mer och mer stolt över Danslinje A3 för varje gång jag ser dem!

Ska kolla lite mer nu... :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Försökte få med publiken lite. Men du vet hur är... En morsa sa till mig att jag var en "jävla idiot" när jag heja på er. Ni var bäst som vanligt i alla fall och jag kommer lätt på nästa dansuppvisning också :)

2008-12-14 @ 23:29:32
Postat av: Elin

Kan inte jag få komma till dig någon dag och kolla på den där filmen också? (a)

2008-12-15 @ 15:45:56
Postat av: Saga

Va, är det sant?! Fy faan... de som var idioter var de som gick mitt under numrena. Usch.

Absolut! :D Kom när som helst!

2008-12-15 @ 19:03:00
URL: http://artichoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0