The show must go on

Idag avslutade jag den underabara och mycket älskade Matte A-kursen genom att nationella provet del 2. Det gick rent ut sagt åt helvete. Alla överens om att man fick alldeles för lite tid, och jag som kom tjugo minuter för sent bara för att bussen vägrade dyka upp imorse fick alltså ännu mindre tid. Yay. Men i alla fall så är det över nu. Jag ser fruktansvärt mycket fram emot matte B. Mmm, verkligen...

Om exakt en vecka får jag jullov. Det är väldigt efterlängtat! Ååh, vad jag ska sova och äta och bara ta det luuugnt! Kommer ha lite stuff att göra såklart, sånt-som-inte-får-nämnas och sen ska jag dansa massor också! Ska kolla med min chef ifall jag kan låna danssalen lite under lovet. Jag har nämligen börjat med vårens koreografi för mina elever, det är så roligt. Och så ska jag, Nikita, Nadja och några fler göra en egen koreografi till vårens dansuppvisning också.

Måste bara säga att jag älskar mitt jobb. Jag får göra det jag tycker är absolut roligast i hela världen och jag får betalt för det. Jag är ju inte proffsdansare i något kompani, men jag är å andra sidan bara sexton år och har inte kommit så långt än. Att vara danslärare är asolutely fabulous. Det är otroligt roligt att se elevernas utveckling, hur de kämpar på klasserna och att de faktiskt har kul samtidigt! Stort plus är också alla presenter jag fick efter sista föreställningen i söndags. Haha. Nej, men, jag hade verkligen inte väntat mig det, alls. Men så gulliga är de!

På söndag blir det till att rocka rockring igen! C-gruppen och Danslinjen har föreställning igen tillsammans med lite andra elever som inte dansar för Sara. Ska bli awesome att få köra igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0