Detta är tradition

År tjugohundraåtta börjar ju lida mot sitt slut, vilket betyder att, enligt tradition, måste fylla i denna lista. 

 

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, typ att jag besökte länder jag aldrig varit i förut. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har aldrig några nyårslöften. (Höll dock mitt judiska nyårslöfte, om ni minns!)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.


4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, min farmor Pella.

5.Vilka länder besökte du?
Kambodja, Thailand, Italien och Finland.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja. 

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Oj. Finns  så många. Men kanske främst 14 augusti, när jag träffade min underbara klass för första gången. Och sen 20 november såklart, då min farmor gick bort.

8. Vad var din största framgång 2008?
Min största framgång måste väl varit att jag kom in på det gymnasiet jag önskade, på en linje med jävligt hög intagningsgräns. Och sen måste jag nämna mitt underbara jobb också hehe. Men min allra största framgång är nog att jag har vuxit en del som person, i alla fall som jag ser det.


9. Största misstaget?
Jag begår inga misstag, jag är perfekt. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget allvarligare än någon förkylning då och då och sen dansskadorna. Knäna känner jag ju av mest hela tiden och sen har ju benhinnorna börjat jävlas med mig också. 

 

11. Bästa köpet?
Jag "köper" min dans och det är väl ändå det bästa man kan lägga pengar på, inte sant?

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Dansen. Danscenter är inte billigt, vill jag lova. Men totally värt pengarna. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jaa! Absolut. Mina nya klasskompisar bland annat.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Oj, vad svårt, det finns så många! Räknar upp några:

Forever young - Alphaville

Don't Stop - S Club 7

Och alla låtar vi dansade till med C-gruppen haha!

 

 15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag har varit både gladare och ledsnare. I år har jag både varit på toppen och snuddat vid botten. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade tagit det mer lugnt och njutit mer. Jag önskar att jag hade dansat mer också. Jo, det går!


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag önskar att jag hade stressat upp mig mindre för skitsaker, och jag önskar att jag hade låtit saker och ting vara, och bestämt mig för vad som är värt min tid och vad som inte är det. Jag har lagt ner mycket energi på saker och människor som bara har sänkt mig i år, och det önskar jag att jag inte hade gjort.

18. Hur tillbringar du julen?
Med mamma, pappa, lillebror, en av syrrorna och farfar. Det sägs att det kommer ligga ett visst SingStar under granen så det lär vi väl roa oss med under kvällen!


19. Blev du kär i år?
Nej. Jag börjar nästan tro att det är något fel på mig. 

20. Favoritprogram på TV?
Greys Anatomy antar jag. Och alltid That '0s show. Men jag har inte sett så fruktansvärt mycket på TV i år. 

21. Bästa boken du läste i år?
Jag har läst fruktansvärt lite böcker i år, och ingen av dessa få är egentligen så bra att den är värd att nämnas. Men Skylight Confessions av Alice Hoffman är i alla fall jättevackert skriven, men handlingen är fruktansvärt tråkig. 

22. Största musikaliska upptäckten?
Råkade snubbla över Tracy Chapman i somras. Vilken kvinna. Och musikarna i min skola. 

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En mobiltelefon

25. Något du önskade dig men inte fick?
Förmodligen inte. Oj vad fel det lät! Nej, men jag tror inte jag önskade mig så mycket.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Firade enligt traditionen med att äta våfflor tillsammans med släkt och vänner.


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det väl alltid. Ingenting är perfekt.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Jag har ingen stil. Jag är stillös. Nej men i slutet på nian så kände jag av någon underlig anledning ett stort behov att försöka vara snygg och fräsch varje dag. Nu, efter att jag har börjat gymnasiet och blivit en mogen ung kvinna så har jag insett att jag hellre bör vårda mitt inre än mitt yttre. Haha. Nej men jag orkar inte längre så jag ser ut som en luffare varje dag. Helt ärligt. 

29. Vad fick dig att må bra?
Min familj. Mina vänner. Dansen och mat. Att jag kom över en massa banala saker som brukade plåga mig förut. 

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Johans Glans, så klart. 

31. Vem saknade du?
Klara. Kommer fortsätta med det, tills hon flyttar hem igen.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Så svårt att välja en. Min nya fina klass är verkligen full av rätt igenom underbara människor. Jag tror att jag har utvecklats massor som person efter att ha lärt känna många av dem.


Kommentarer
Postat av: Sara

Nu har jag lagt ut julrecept på min blogg. :) Om du har några så får du gärna skriva om dem på din blogg.

2008-12-20 @ 17:11:52
URL: http://www.sigurt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0