Dancin' in the moonlight, everybody...

Usch, jag vet att jag har varit riktigt sugig som inte har uppdaterat på... jag vet inte, hur länge som helst! Min ursäkt är väl egentligen bara att jag har haft en del att ta in och smälta under den senaste veckan. Fast det har ju i princip alla andra också, så att jag får väl erkänna att jag bara är lat.

Jag är uppe tidigt idag för idag ska jag börja mitt nya, fina jobb som danslärare! Jag är supernervös, och jag känner mig inte riktigt förberedd, men det ska gå nog gå bra. Varför skulle det inte gå bra liksom? Det känns otroligt bra att ha fått börja dansa igen. Jag började ju i tisdags i skolan.

Dansointresserade människor kan ju sluta läsa här.
I skolan har vi dansträning där vi arbetar med belgisk golvteknik och releaseteknik. Modern dans, kort och gott. Mycket rulla på golvet och så, man blir rätt blå efter ett tag. Vi arbetar redan på en rätt hög nivå, och det tycker jag är jättebra! Michael, min lärare då, vill att vi ska jobba som om vi vore en proffessionellt frilansgrupp. Så lite av en utmaning är det, men det är jättekul och jag känner redan nu att jag har lärt mig massor!

Sen har vi Dans och Gestaltning där vi arbetar med improvisation och komposition. Det är skiiitkul! Alltså verkligen helt underbart. Så fort jag kör igång blir jag helt uppslukad och all min fokus ligger på dansen. Just nu håller vi på med partnering, vi jobbar i par helt enkelt. Vilket är jättespeciellt eftersom man då inte enbart går in i sig själv och sin egen kropp utan man måste också hålla reda på den här andra personen och anpassa sin efter henne. Det blir rätt så närgånget, kan jag ju bara passa på att tala om haha! Vi ligger i princip på golvet och rullar på varandra! Nej men det är verkligen en speciell upplevelse! Och det går fort framåt, snart ska vi lära oss att lyfta och kasta varandra och grejer. Coolt va?

Jag veeet att jag är superjobbig som tjatar och tjatar om min skola hela tiden, men det här handlade ju faktiskt mest om dans så jag är ursäktad! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0