Rapport från Södra...



Ja. Nu är det väl ändå några fler än jag som har börjat skolan? Alice, den lilla skalbaggen har sommarlov en vecka till. Fast det är förstås inte hennes fel. Och det är inte så att jag klagar över att ha börjat skolan. Inte än i alla fall. Just nu är allting prima. Mer än prima till och med! Min mamma tycker att jag är som en helt ny person...

Min klass är jättefin och fylld med roliga och intressanta. Fast de är lite för roliga och lite för intressanta, så jag är lite rädd för dem. Men de flesta är också jättesnälla med, så rädd är jag ju inte. ES1A heter i alla fall min klass och består av tretton dansare och nitton teaterelever. Jag älskar att min klass är fylld av roliga teaterapor som tävlar om uppmärksamheten och ska göra sig lustiga hela tiden. Det gör att man skrattar jämt! Which I like.

Vi har haft tre introduktionsdagar hittills, så det har varit rätt chill. Det enda vettiga vi har fått göra är en mattediagnos och tre svenskadiagnoser. De var lite knepiga sådär, och jag fick det bekräftat att nu är jag på en högre nivå än högstadiet. Which I like! Imorgon börjar skolan skolan på riktigt. Men tisdagar blir chill - först två 50 minuters mattelektioner, sen lunch och sen dans i tre timmar!!! Och sen klassråd dåra. Men alltså! Dans!!! Tre timmar!! I skolan!! I can't wait!

Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att du äntligen får dansa på skoltid, och härligt att du trivs! Vi hade vår första skoldag idag, och det var en del tjejer från Sara Laine i ettan. :) Btw, du ska se mitt schema i år, det är awesome! Nästan bara dans.

2008-08-20 @ 19:37:31
URL: http://sigurt.devote.se
Postat av: Saga

Ja, jag har hört att en del gamla dansgruppskompisar har börjat på STEG! :) Det är ju super!



Egentligen har vi mycket mindre dans än jag trodde, men jag älskar det i alla fall! Såklart så längtar jag till tvåan och trean, för då blir det ju mer dans..

2008-08-21 @ 20:01:47
URL: http://artichoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0