Fotografitävling

Jag och min storasyster Kajsa fick lite tråkigt när vi var ute på skäret häromveckan med familjen och alla grannarna på landet. Så vi bestämde oss att ha en liten fototävling. Temat var De Fyra Elementen och vi hade tjugo minuter på oss att ta våra bilder.

Nu vill vi veta vilka bilder som är bäst och för att ta reda på det tänkte vi ta hjälp av utomstående. Så nu vill vi att ni ska rösta på den bilde ni tycker i bäst av varje element. Jag tänker inte berätta vem som har tagit vilka bilder och de ligger inte i ordning. Kommentera och gör en lista, typ såhär: Eld: Bild 1. Vatten: Bild 2.

Jag hoppas ni har förståååt? Bra. Sätt igång. Jag räknar röster och kollar de vinnande bilderna när jag kommer hem från landet nästa vecka, när det nu blir...


Klicka på bilderna för att se dem i större format!

Eld


         

Luft, eller ja, vind som vi sa...

         


Vatten

         

Jord

         

Kommentarer
Postat av: Ann

Eld = Fimpen, 2

Luft = Gräset, 2

Vatten = Algerna, 1

Jord = Tranbären, 1



Vad vinner man?

2008-08-02 @ 00:33:50
Postat av: Elin

Eld = 2

Luft = 1

Vatten = 2

Jord = 2

2008-08-02 @ 00:38:33
Postat av: Saga

Ja, eh. Ann, du vinner ingenting. Och inte vi heller...faktiskt.

2008-08-02 @ 00:45:08
URL: http://artichoke.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vinnaren får rätt att kalla sig själv "det femte elementet" och får bestämma tema för nästa fototävling, tycker jag.

2008-08-02 @ 00:58:59
Postat av: Saga

Haha, ja, vi kör på det, Kajsa. Och Ann kan få ett tröstpris - OSS!

2008-08-02 @ 01:04:54
URL: http://artichoke.blogg.se/
Postat av: Alex

Hej hallå! Kul tävling, må bäste kvinna bli det femte elementet

eld 2, luft 1, vatten 1, jord 2

2008-08-02 @ 08:13:40
Postat av: Sara

Luft = 1

Vatten = 2

Jord = 2

Fina bilder allihopa!

2008-08-02 @ 09:51:59
Postat av: lars-gun

Finfina bilder!



Eld: Bild 2

Luft: Bild 1

Vatten: Bild 2

Jord: Bild 2

2008-08-02 @ 11:40:54
Postat av: Helge

Ok, jag är med och röstar. Först vill jag säga att alla bilder är bra, speciellt med tanke på den korta tidsrymden



Eld: Bild två. Motivering: Den första bilden är lite för enkel och förutsägbar, dessutom gillar jag fimpen bättre, fotografen har ansträngt sig mer genom att försöka hitta en bra vinkel.



Luft: Bild två. Motivering: Den här var svårare, men det var rörelsen i bild två som fällde avgörandet. Bra att får så lång slutartid i solsken att rörelser syns



Vatten: Bild två. Motivering: Bilderna är ju väldigt lika, men tvåan vinner på att det är för mycket alger i vattnet. Annars var bilderna vackra båda två!



Jord: Bild två Motivering: Rolig vinkel, jag gillar perspektivet, närbild men även landskapsbild. Dessutom gillar jag kargheten i bilden.





Bra intiativ!

2008-08-03 @ 00:21:06
URL: http://www.heny.jalbum.net
Postat av: Jasmine

Eld - 2

Luft - 1

Vatten - 2

Jord - 2

2008-08-03 @ 01:07:52
Postat av: Nadja

eld:2

luft:1

vatten:2

jord:2

:D

2008-08-03 @ 11:50:42
URL: http://junnarp.blogg.se/
Postat av: mats

eld 2 luft 1 vatten 2 jord 2

2008-08-03 @ 20:34:35
Postat av: Sara

Jag måste nog säga att jag tycker att bild två var bäst på alla utom jord, där var ett snäppet vackrare. ;)

2008-08-04 @ 19:44:43
URL: http://sigurt.devote.se
Postat av: Martina

Eld: 2

Luft: 2

Vatten: 2

Jord: 2



Luft var svårt att bestämma, båda är intressanta, men den långa slutartiden i bild två gjorde den lite intressantare.



Vatten var också svårt. Vinkeln var intressantare i bild två dock störde jag mig lite på att vattnet i bakgrunden "nästan" är med i bilden. Den vann ändå.



Jord-bild #2 vann helt på grund av vinkeln och det korta skärpesjupet.



Eld var lite knepig också. Båda bilderna "förstörs" lite pga av att båda motiven är mitt i bilderna. Grillen skulle kunna göras till ett bra macrofoto, men sådär känns den lite tråkig. Fimpen vann just för att det är mer macro, som jag älskar. Men den skulle vara ännu snyggare om fimpen inte var mitt i bilden.



Må bäste kvinna vinna!

2008-08-04 @ 22:17:47
URL: http://precisely.webblogg.se/
Postat av: Åsa Berry

Hmm.. inte helt lätt!



Eld, bild 2

Luft, bild 2

Vatten, bild 2

Jord, bild 2



Konstigt nog var iaf andra bilden finast, rakt igenom. Så stämmer det ni skriver att dem inte är i fotografording, så tar ni båda riktigt fina bilder! Vackrast av dem alla är ändå vind-bilden där det blåser i gräset!!



/Åsa

2008-08-20 @ 19:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0