Blomman på bilden har ingenting med innehållet i texten att göra

Jag gjorde det stora misstaget att inte ta med mig en ordentlig väska till skolan idag. Tog bara en liten sak med plats för mobil, kalender och plånbok i, ja men ni vet. Och naturligtvis så visar det sig att vi måste ta hem två av tegelstenarna till böcker samt en fruktansvärd mängd olika papper och stenciler och skit. Fan, tänker jag, hur ska jag få hem det här!? Och så proppar jag ner allt i min supersmarta plastpärm med blixtlås runt. Den nådde nästan bristningsgränsen och ökade min kroppsvikt med ungefär tjugofem procent när jag bar den. Sen så går jag såklart direkt iväg och köper Södra Latins 350årsjubileumsbok (elever på Södra får den för bara en tjugolapp!). Ja, ni vet, som grädde på moset. Jag som skulle ta det lugnt idag...

Det har jag inte gjort. Först gick jag till grannbarnen och förlorade i typ rymdskeppsrally på PS2 mot sexåriga Tobias. Sen gick hem och läste och läste och läste. Kulturhistoria och datorkunskap och litteraturhistoria och allt vad det nu var. Det var min dag! Jag säger bara tretton kilo kurslitteratur från Söder till Huddinge. Det ni! Det märks att allvaret har börjat nu...

Kommentarer
Postat av: Nadja

Hahah, så tungt? Jävlar:P Fin bild ialf! Hur får du texten brevid bilden egentligen? :O

2008-08-29 @ 14:18:05
Postat av: Saga

Du måste förstå, Nadja, att du inte ska ta allt jag säger på fullt allvar. Jag tillhör den del av mänskligheten som har lätt för att överdriva... ;D



Och jag vet faktiskt inte... Jag vänstercentrerade den bara och så hamnade den där... Det var inte meningen.

2008-08-29 @ 17:16:15
URL: http://artichoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0